My Digital Challenge: treballar les competències digitals per projectes de manera en línia
Treballes per projectes de manera en línia i vols incrementar les competències digitals del teu alumnat?
Assisteix a un taller pràctic, dinàmic i interactiu dissenyat per aprendre de manera col·laborativa en grups reduïts. Tindràs l’oportunitat de compartir reptes i experiències amb altres professionals mentre descobreixes eines digitals i recursos en línia per potenciar el nivell competencial del teu alumnat en les diferents fases de qualsevol projecte en línia.
No te’l perdis i apunta’t al Digital Challenge d’aquest 2020
Contents
Eines digitals per treballar l’aprenentatge basat en projectes (ABP) de manera en línia
Recursos en línia per treballar la competència digital en les diferents fases d’un projecte
Metodologies àgils i estratègies dinàmiques de gestió de projectes
Aquest curs pretén facilitar a les entitats i els centres escolars l’adequació de les seves aules per acompanyar el procés de canvi metodològic que estem vivint. A través de l’anàlisi de diferents bones pràctiques en disseny d’espais escolars i d’aprenentatge es busca donar als docents pautes per millorar la qualitat dels seus espais, així com manuals per dissenyar i autoconstruir amb l’alumnat peces de mobiliari per a l’aula.
La fabricació digital es presenta com una eina revolucionària en tots els aspectes, però potser un dels més interessants és la seva utilitat com a eina a l’aula. D’una banda, perquè estem parlant d’adquirir competències que directament facilitin trobar feina el dia de demà i, de l’altra, perquè apropar-se a aquestes tecnologies comporta –a més del tècnic– un fort component social; ens serveix en safata apropar i demostrar les virtuts de la col·laboració enfront de l’individualisme agressiu en què estem sumits.
Aquest curs d’introducció a la fabricació digital és obert en la mesura que s’adreça a professors, alumnes i qualsevol persona que tingui interès per endinsar-se en el món del disseny i la fabricació digital. El curs es concentra en dues àrees específiques: el disseny 2D vectorial i el disseny o modelització en 3D, cadascuna adreçada a tecnologies com el tall làser o la impressió 3D, que converteixen els nostres dissenys en objectes tangibles.
El curs està estructurat en micropíndoles de vídeo per facilitar l’assimilació dels continguts de la manera més eficient possible. Els vídeos van acompanyats del material didàctic necessari per fer exercicis pràctics que implementen les eines apreses durant el curs.
Curs tipus MOOC per aprendre sobre la cerca de continguts a internet, com accedir-hi i l’ús que es pot donar als continguts trobats segons la llicència que tinguin. Dedicació estimada: 6 hores.
Aquest curs té com a objectiu que els educadors dissenyin un marc competencial que guiï tot el treball que duen a terme a l’aula, adaptat a les necessitats específiques de l’alumnat. Des de la pregunta “què vull que sigui cert per al meu alumnat?”, transitem per tres moments o fases: La realitat actual del meu alumnat, el que vull que sigui cert per a ells en el futur i el que faré demà a la meva aula.