Aquest curs apropa la metodologia Design Thinking al món de l’educació. Design Thinking és una metodologia per generar idees innovadores que centra la seva eficàcia en la comprensió de les necessitats reals dels usuaris per donar-hi resposta. Aquesta forma de treballar es basa en el camp del disseny de producte, d’aquí el seu nom. Avui dia s’utilitza en múltiples camps.
Contents
Introducció al Design Thinking: origen, beneficis i etapes de la metodologia
Introducció i descripció de cadascuna de les fases: Empatitzar, Definir, Idear, Prototipar i Avaluar
Dinàmiques per treballar cadascuna de les etapes a l’aula
Aquest curs té com a objectiu que els educadors dissenyin un marc competencial que guiï tot el treball que duen a terme a l’aula, adaptat a les necessitats específiques de l’alumnat. Des de la pregunta “què vull que sigui cert per al meu alumnat?”, transitem per tres moments o fases: La realitat actual del meu alumnat, el que vull que sigui cert per a ells en el futur i el que faré demà a la meva aula.
Aquest curs acompanya el professorat per posar en pràctica la metodologia ABP, en què l’alumnat porta a terme un procés de recerca, aprenentatge i creació que culmina amb la resposta a un problema o amb la creació d’un prototip. Aprendrem eines per dissenyar projectes d’aprenentatge rigorosos que incorporin els continguts i les competències corresponents a les matèries pròpies de la formació que segueix l’alumnat.
La fabricació digital es presenta com una eina revolucionària en tots els aspectes, però potser un dels més interessants és la seva utilitat com a eina a l’aula. D’una banda, perquè estem parlant d’adquirir competències que directament facilitin trobar feina el dia de demà i, de l’altra, perquè apropar-se a aquestes tecnologies comporta –a més del tècnic– un fort component social; ens serveix en safata apropar i demostrar les virtuts de la col·laboració enfront de l’individualisme agressiu en què estem sumits.
Aquest curs d’introducció a la fabricació digital és obert en la mesura que s’adreça a professors, alumnes i qualsevol persona que tingui interès per endinsar-se en el món del disseny i la fabricació digital. El curs es concentra en dues àrees específiques: el disseny 2D vectorial i el disseny o modelització en 3D, cadascuna adreçada a tecnologies com el tall làser o la impressió 3D, que converteixen els nostres dissenys en objectes tangibles.
El curs està estructurat en micropíndoles de vídeo per facilitar l’assimilació dels continguts de la manera més eficient possible. Els vídeos van acompanyats del material didàctic necessari per fer exercicis pràctics que implementen les eines apreses durant el curs.
Et donem la benvinguda al curs “Design Thinking per a alumnes” de GarageLab. Amb aquest curs volem apropar la metodologia Design Thinking a la teva aula perquè és una eina que us permet reforçar els processos de creació a classe i ser els veritables protagonistes de l’aprenentatge.