The enrollment period of this course is not active
Millorar la motivació de l’alumnat
En aquest curs es reflexiona sobre la importància de motivar els alumnes perquè siguin conscients que poden fer tot el que es proposin, i perquè canviïn certes percepcions que tenen de si mateixos. Es dissenyen estratègies d’aula per generar motivació en l’alumnat. Amb això, l’objectiu és fer comprendre als estudiants els beneficis que els reportarà aprendre i quines són les habilitats que tenen per aconseguir-ho.
Aquest curs pretén facilitar a les entitats i els centres escolars l’adequació de les seves aules per acompanyar el procés de canvi metodològic que estem vivint. A través de l’anàlisi de diferents bones pràctiques en disseny d’espais escolars i d’aprenentatge es busca donar als docents pautes per millorar la qualitat dels seus espais, així com manuals per dissenyar i autoconstruir amb l’alumnat peces de mobiliari per a l’aula.
Aquest curs té com a objectiu que els educadors dissenyin un marc competencial que guiï tot el treball que duen a terme a l’aula, adaptat a les necessitats específiques de l’alumnat. Des de la pregunta “què vull que sigui cert per al meu alumnat?”, transitem per tres moments o fases: La realitat actual del meu alumnat, el que vull que sigui cert per a ells en el futur i el que faré demà a la meva aula.
La fabricació digital es presenta com una eina revolucionària en tots els aspectes, però potser un dels més interessants és la seva utilitat com a eina a l’aula. D’una banda, perquè estem parlant d’adquirir competències que directament facilitin trobar feina el dia de demà i, de l’altra, perquè apropar-se a aquestes tecnologies comporta –a més del tècnic– un fort component social; ens serveix en safata apropar i demostrar les virtuts de la col·laboració enfront de l’individualisme agressiu en què estem sumits.
Aquest curs d’introducció a la fabricació digital és obert en la mesura que s’adreça a professors, alumnes i qualsevol persona que tingui interès per endinsar-se en el món del disseny i la fabricació digital. El curs es concentra en dues àrees específiques: el disseny 2D vectorial i el disseny o modelització en 3D, cadascuna adreçada a tecnologies com el tall làser o la impressió 3D, que converteixen els nostres dissenys en objectes tangibles.
El curs està estructurat en micropíndoles de vídeo per facilitar l’assimilació dels continguts de la manera més eficient possible. Els vídeos van acompanyats del material didàctic necessari per fer exercicis pràctics que implementen les eines apreses durant el curs.