The enrollment period of this course is not active
Protecció de dispositius i contingut digital
Curs que cobreix la competència 4.1 (protecció de dispositius) del Marc Comú de Competència Digital. Aprendrem a protegir dispositius que fem servir en el nostre dia a dia i en la nostra tasca professional. Així com maneres de transmetre aquesta informació als nostres alumnes.
La fabricació digital es presenta com una eina revolucionària en tots els aspectes, però potser un dels més interessants és la seva utilitat com a eina a l’aula. D’una banda, perquè estem parlant d’adquirir competències que directament facilitin trobar feina el dia de demà i, de l’altra, perquè apropar-se a aquestes tecnologies comporta –a més del tècnic– un fort component social; ens serveix en safata apropar i demostrar les virtuts de la col·laboració enfront de l’individualisme agressiu en què estem sumits.
Aquest curs d’introducció a la fabricació digital és obert en la mesura que s’adreça a professors, alumnes i qualsevol persona que tingui interès per endinsar-se en el món del disseny i la fabricació digital. El curs es concentra en dues àrees específiques: el disseny 2D vectorial i el disseny o modelització en 3D, cadascuna adreçada a tecnologies com el tall làser o la impressió 3D, que converteixen els nostres dissenys en objectes tangibles.
El curs està estructurat en micropíndoles de vídeo per facilitar l’assimilació dels continguts de la manera més eficient possible. Els vídeos van acompanyats del material didàctic necessari per fer exercicis pràctics que implementen les eines apreses durant el curs.
Aquest curs pretén facilitar a les entitats i els centres escolars l’adequació de les seves aules per acompanyar el procés de canvi metodològic que estem vivint. A través de l’anàlisi de diferents bones pràctiques en disseny d’espais escolars i d’aprenentatge es busca donar als docents pautes per millorar la qualitat dels seus espais, així com manuals per dissenyar i autoconstruir amb l’alumnat peces de mobiliari per a l’aula.
Aquest curs acompanya el professorat per posar en pràctica la metodologia ABP, en què l’alumnat porta a terme un procés de recerca, aprenentatge i creació que culmina amb la resposta a un problema o amb la creació d’un prototip. Aprendrem eines per dissenyar projectes d’aprenentatge rigorosos que incorporin els continguts i les competències corresponents a les matèries pròpies de la formació que segueix l’alumnat.